ksadamboniecki Postęp

Ruch to zdrowie

Powszechnie wiadomo, że aby zachować zdrowie na długo, nie wystarczy odpowiednio się odżywiać. Jednym z kluczowych elementów zdrowego stylu życia jest aktywność fizyczna.

Dlaczego aktywność fizyczna jest tak ważna?

Nieustannie słyszymy, że aktywność fizyczna jest bardzo ważna i niezbędna naszemu organizmowi. Często jednak nie uzyskujemy wyczerpującej odpowiedzi na pytanie, dlatego ruch jest tak ważny? Otóż w pierwszej kolejności warto podkreślić, że aktywność fizyczna w dużym stopniu niweluje ryzyko wystąpienia wielu chorób. Jeśli nasz organizm otrzymuje odpowiednią dawkę ruchu codziennie, nie ma zbytnio czasu na magazynowanie tkanki tłuszczowej. Ta z kolei może być bardzo niebezpieczna. I o ile kilka gramów tłuszczyku jeszcze nikogo nie zabiło, o tyle w przypadku, w którym mamy do czynienia z przeważającą nad mięśniami, ilością tłuszczu, powinniśmy zacząć się martwić. Dzięki codziennej porcji ruchu, chronimy nasz organizm nie tylko przed otyłością, ale innymi poważnymi chorobami, do których ta otyłość prowadzi. Mowa tutaj przede wszystkim o jednej z najpowszechniejszych chorób cywilizacyjnych – cukrzycy. To niezwykle niebezpieczna i uciążliwa choroba, której można uniknąć odpowiednio dbając o swój organizm. Otyłość może prowadzić również do nadciśnienia tętniczego, jak również chorób związanych z układem krążenia. Coraz częściej mówi się także o tym, że otyłość jest sprzymierzeńcem zawałów serca, które w ostatnich latach są niestety coraz powszechniejsze, i dotyczą coraz młodszej grupy osób.

Którą aktywność fizyczną wybrać?

Doskonały ginekolog wrocław tylko w naszym gabinecie! optykopalinski.pl

Aktywność fizyczna, podobnie jak odpowiednio zbilansowana dieta, powinna być „szyta na miarę”. Ćwiczenia dobrane nieodpowiednio do możliwości i stanu zdrowia, mogę przynieść więcej szkody niż pożytku.

Jeśli do tej pory z aktywnością fizyczną byłeś na bakier, zacznij od wykonywania prostych ćwiczeń. Forsowanie się na siłowni w pierwszym dniu, w najlepszym przypadku może doprowadzić do zakwasów. Zdecydowanie gorzej jeśli doprowadzi do urazów kręgosłupa, czy niewydolności. Aktywność fizyczną warto wprowadzać do swojego życia małymi krokami. Zacznij od drobnych zmian. Zamień samochód na rower, czy windę na schody. Postaraj się spędzać jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu, które doskonale wpływa na funkcjonowanie całego organizmu. Pamiętaj, aby wybrać taką aktywność, która sprawia ci przyjemność. Jeśli zapiszesz się na zajęcia tenisa, za którym nie przepadasz od podstawówki, bardzo szybko zrezygnujesz z jakiejkolwiek aktywność. Z pewnością nie od razu odnajdziesz aktywność, którą lubisz. Szukaj tej, która sprawia ci radość i przyjemność. Ważne jest także to, abyś nie oglądał się na znajomych i przyjaciół. Wybierz sport idealny dla ciebie. I co najważniejsze – pamiętaj o uprawianiu go regularnie.